Pagina's

zondag 20 mei 2018

Maaltijdsalade met zalm



De afgelopen periode heb ik iets te veel gesnoept en dat heeft mijn weegschaal ook in de gaten. Tijd om weer wat meer te letten op wat ik naar binnen werk.
Een heerlijke maaltijdsalade leek mij wel wat. 
We gingen de afgelopen 2 dagen uit eten en ik was vast van plan een lekkere maaltijdsalade te nemen. Ik verheugde me er al helemaal op.
Je zou verwachten dat je in elk restaurant wel een salade kunt bestellen, maar blijkbaar is dit niet zo en hadden wij nu net die restaurants uitgezocht die geen salades hebben.
Gisteren kwamen we na een paar daagjes weg weer thuis en heb ik dan eindelijk mijn maaltijdsalade gekregen, gemaakt van alles wat ik nog in de koelkast tegen kwam.

Ingrediƫnten: voor 1 pers.

5 grote bladeren ijsbergsla 
1/4 komkommer 
1 tomaat
2 eetl mayonaise 
1 zalmfilet
1/2 eetl tamari
1/2 eetl olijfolie 
1/2 rode ui
1/4 courgette  
1 eetl geraspte geitenkaas
kruiden naar smaak (zoals: dille, bieslook, peterselie, basilicum, knoflookpoeder)
peper en zout

Bereiding:
  • Was de sla bladeren, droog af en snijd in reepjes.
  • Maak van de tamari, olijfolie, peper en zout en de kruiden een marinade en leg de zalm erin.
  • Snijd de ui en courgette in reepjes en bak met wat olie in een pan tot de courgette beet gaar is.
  • Bak de zalm met de marinade in een pan.
  • Snijd de tomaat en komkommer in stukjes.
  • Meng de mayonaise met de kruiden en peper en zout door elkaar tot een dressing.
  • Leg de sla op een bord en schep de dressing er over.
  • Verdeel de komkommer en tomaat er overheen.
  • Verdeel het uimengsel er over.
  • Strooi er wat geraspte geitenkaas over.
  • Snijd de zalm klein en verdeel dit er ook over.
Eventueel kun er nog stokbrood met kruidenboter of friet bij serveren.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten