Pagina's

donderdag 24 mei 2018

Spruitjes met zalm


In mijn vorige blog schreef ik dat ik zin had in een maaltijdsalade. Oorspronkelijk had ik spruitjes op het programma staan, mijn man is daar stapel gek op. Hij wilde dan ook graag spruitjes. Om te voorkomen dat ik 2 compleet verschillende maaltijden kon maken heb ik het maken van de gerechten gecombineerd. De vulling voor de spruitjes is bijna dezelfde als die voor de salade. Aan de spruitjes heb ik nog wat extra ham aan toegevoegd, die nog in de koelkast lag.

Ingrediƫnten: voor 1 pers.

1 zalmfilet
1/2 eetl tamari
1/2 eetl olijfolie  
350 gr schoongemaakte spruitjes
1/2 rode ui
1/4 courgette  
een plak achterham
geraspte geitenkaas ong. 1 eetl.
kruiden naar smaak (zoals: dille, bieslook, peterselie, basilicum, knoflookpoeder)
peper en zout

  • Maak van de tamari, olijfolie, peper en zout en de kruiden een marinade en leg de zalm erin.
  • Snijd de ui en courgette in reepjes en bak met wat olie in een pan tot de courgette beet gaar is.
  • Kook de spruitjes in ongeveer 5 minuten beetgaar.
  • Bak de zalm met de marinade in een pan.
  • Snijd de ham in kleine stukjes
  • Giet de spruitjes af en voeg het ui-mengsel, de kaas en de ham toe. Roer even door en het is klaar.
  • Je hoeft nu alleen alles nog op een bord te scheppen en je gezonde en makkelijke maaltijd is klaar.

Eet smakelijk.
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten