Pagina's

zaterdag 1 december 2018

Vegetarische cannelloni met champignongroente pakket en zachte geitenkaas

Op een of andere manier had in cannelloni rollen in huis gekregen. Het was voor mij een uitdaging hoe ik hier mee omging. Ik heb het wel eens gemaakt, maar had voortdurend ruzie tijdens het vullen van de rollen.

Ik ben ermee aan de slag gegaan en het was nog het zelfde. Het kostte me een eeuwigheid om ze te vullen. Inmiddels ben ik er ook achter dat ik in de vulling niet te grote stukken moet hebben. Hoe fijner de vulling, hoe makkelijker je de rollen kunt vullen.

Volgende keer wil ik geen rollen meer gebruiken maar lasagnebladen oprollen. Kijken of dat beter bevalt.



Vegetarische cannelloni met zachte geitenkaas, paprika en champignongroentepakket


20 cannelloni rolletjes
2 champignongroentepakketten (fijn gesneden)
1 rode puntpaprika
300 gr zachte geitenkaas
200 ml Rice dream cuisine
2 teentjes knoflook
Paneermeel
Bieslook
Peterselie
Peper
Zout
Olijfolie
Evt. geraspte geitenkaas

Voor dit recept heb je een staafmixer nodig

Verwarm de oven voor op 190 graden.

  • Snijd de paprika klein en pureer met de Rice dream cuisine tot een saus. Voeg bieslook, peterselie, peper en zout naar smaak toe.
  • Doe een scheutje olijfolie in een pan en bak de groente pakketten.
  • Voeg de geitenkaas toe en roer tot het gemengd is. Maak op smaak met de kruiden.
  • Haal de pan van het vuur en laat afkoelen tot het niet meer te heet is. 
  • Smeer een ovenschaal in met olijfolie. 
  • Leg een laagje vulling op de bodem van de schaal.
  • Vul de cannelloni rolletjes en leg in de schaal. Heb je nog vulling over giet deze er over.
  • Bestrooi eventueel met geraspte kaas.
  • Giet de paprikasaus erover en bestrooi met paneermeel.

Zet in de oven voor ongeveer 30 minuten.

Lekker met een frisse salade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten