Pagina's

zondag 3 januari 2016

Restaurants

3 januari

Ik ben 2 restaurants verder en wat moet je opletten.
Gisteravond met Frans en vrienden naar 't Zusje geweest. Zoals ik had verteld, heb ik veel contact gehad via mail en facebook over suikervrije gerechten en was er mij verzekerd dat het geen probleem was. Helaas waren ze vergeten dit door te geven aan 't Zusje in Tilburg, zodat ze niet waren voorbereid. Het leek goed te gaan, want toen ik het meldde ging de serveerster meteen de speciale lijst halen. De bedrijfsleidster kwam vervolgens en vertelde dat ze niet was ingelicht en dus niets hadden voorbereid. Ze wilde echter alle gerechten wel nakijken en dan een lijstje voor mij maken, dit zou echter wel een tijdje duren. Dat tijdje viel wat mij betreft best mee en uiteindelijk kwam ze met een lijstje met 23 gerechtjes waar ik mee aan de slag kon. Ik heb dus heerlijk gegeten, maar het blijft wel oppassen, want geregeld zat er toch nog iets tussen wat ik niet vertrouwde en er dus maar heb uitgevist.

Vandaag ben ik met Frans gaan golfen en in het restaurant hebben we na afloop wat gedronken en gegeten. Het eten was hier geen probleem, het kopje thee des te meer. Ik vroeg om Rooibos thee zonder suiker. Deze was van Lipton en die lijken overal suiker aan toe te voegen. Vervolgens heb ik de groene thee geprobeerd, maar hier zat ook suiker in. Uiteindelijk wist de serveerster ergens nog een doosje Sterrenmunt van Pickwick vandaan te toveren en kon ik genieten van een lekker kopje thee.

Inmiddels hebben we ook nog boodschappen gedaan bij AH en bleek dat de meeste Calve pindakaas toch suiker bevat. Een versie lijkt het niet te hebben, maar we hebben toch gekozen voor 100% pindakaas. Een merk dat ik nog niet kende, maar aangeeft alleen maar pinda's te bevatten.

En zo ben ik al weer bijna 3 dagen verder. Het voelt nog steeds goed en behoefte aan suiker heb ik nog steeds niet.
Dinsdag ga ik shoppen bij Eko plaza, kijken wat ze daar allemaal suikervrij hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten