Pagina's

zaterdag 9 januari 2016

Suikervrij shoppen.

5 januari

Inmiddels bijna 5 dagen achter de rug en het gaat nog steeds goed. Gisteren had ik na het eten wel heel even behoefte aan een koekje bij de thee, maar dit was na 5 minuten al weer over. Vandaag heb ik die behoefte niet, terwijl er op school genoeg lekkers op de koffietafel stond.

Ik heb boodschappen gedaan bij Eko plaza, o.a. paneermeel, brood, mosterd en soja saus zonder suiker. Verder heb ik ontdekt dat veel van deze producten ook in de gewone supermarkt te krijgen zijn. De volgende keer dus op ontdekkingstocht in een andere supermarkt. Verder heb ik diverse recepten gevonden voor o.a. gevuld speculaas en pepernoten zonder geraffineerde suiker. Dit ga ik in februari uitproberen, terwijl Frans het liever nu al zou proeven. Het zijn echter recepten met toegevoegde suiker en ook die wil ik deze maand niet eten. Nog even geduld dus.

6 januari

Zojuist bij Lidl geweest en daar wordt ook suikervrij brood verkocht. Bij een aantal soorten stond geen suiker bij de ingrediƫnten vermeld, die zijn dus veilig. Goed zoeken loont. Vrijdag tijd om de Jumbo te checken. Kijken wat ik daar kan vinden.

9 januari

Ik ben nu ruim een week verder en het begint te wennen. Een leuke bijkomstigheid is dat ik 2 kilo kwijt ben geraakt, doordat ik nu niet meer snoep.
Dacht ik eerst dat er bijna niets te eten was zonder suiker, inmiddels ben ik er achter dat dit enorm meevalt. Je moet goed zoeken in de winkels, maar je raakt er aan gewend waar je moet zoeken.
Gisteren heb ik boodschappen gedaan bij Jumbo. Veel brood is er zonder suiker en ook de eigen naturel chips is zonder suiker, dus gisteravond hebben we lekker chips gegeten.
Het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is bouillonblokjes zonder suiker. Via de site "Ik eet suikervrij" heb ik een aantal merken gevonden: Healthy planet, Danival-Misco Cube en 1 soort van Zonnatura. Dinsdag nog even kijken bij Eko plaza of ik ze kan vinden. Mocht iemand nog andere alternatieven hebben, dan hoor ik het graag.

Zo dit was mijn weekje suikervrij in de winkels. Kijken hoe het volgende week gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten