Pagina's

zaterdag 2 januari 2016

Clean eating

Het is nu een maand geleden dat ik wereldkundig heb gemaakt dat ik in januari geen suiker wil eten en inmiddels is januari gestart. Mijn challenge is begonnen. Precies op 31 december om 12 uur ben ik overgegaan op water i.p.v. champagne. Het is nu voortdurend kijken wat ik pak en waar suiker in zit. Zo weet ik dat in Rooibos thee met een smaakje geen suiker zit, dus die kan ik drinken. Voor de zekerheid heb ik toch de pakjes die we in huis hebben even getest en wat bleek, in de biologische Rooibos thee van AH zit aroma en dus suiker.

De afgelopen weken heb ik veel gegoogled en veel gelezen over eten zonder suiker, (een onderdeel van clean eating), de potjes in de koelkast gecontroleerd, waar zit eigenlijk geen suiker in en ben ik in de winkels al op zoek gegaan naar producten zonder suiker. De belangrijkste hiervan is mayonaise. Jumbo heeft er diversen, maar welke vind ik de lekkerste, momenteel heb ik TonS Majoneis, de Belgische variant, maar die smaakt zuur. Bij AH heb ik er inmiddels ook een gevonden, die heb ik nog niet geprobeerd, wordt nog vervolgd. De volgende is waarschijnlijk pindakaas. Degene die ik gezien heb hadden suiker, maar nu hoorde ik dat Calve geen suiker gebruikt. Morgen even kijken in de supermarkt en anders heb ik al een recept om het zelf te maken. Komt dus helemaal goed.

Inmiddels zitten de eerste 2 dagen er bijna op en tot nu toe heb ik nog geen moeilijke momenten gehad. Het voelt eigenlijk wel lekker. Door de kick die deze challenge mij geeft voel ik mij geweldig. Vanavond volgt de eerste echte uitdaging. We gaan met vrienden eten bij "t Zusje en via intensieve email met het hoofdkantoor is mij verteld dat dit geen probleem moet zijn, maar ik ben erg benieuwd hoe voelt het als om mij heen iedereen aan de frisdrank, alcohol en toetjes zit en ik houd het bij water. Ik voel me nu sterk.

*Clean eating: alleen producten eten die op een lijst van "schone" producten staan. Geen bewerkte producten en geen geraffineerde suikers. Ik beperk me voorlopig tot het onderdeel suiker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten