Pagina's

zaterdag 30 december 2017

Bieslook eiersalade




Sinds ik zonder geraffineerde suiker wil eten, komen er weinig tot geen salades uit de winkel meer in huis. Het is me nog niet gelukt om salades te vinden waar geen suiker in zit. Af en toe zondig ik weleens, omdat ik dan weinig tijd heb om salades te maken en er visite komt. 
Echter zelfgemaakte salades zijn zo veel lekkerder, dat het eigenlijk een straf is om ze uit de winkel te halen. Je kunt in je eigen salade precies die kruiden stoppen die je zelf lekker vindt en ze zijn ook een stuk minder nat en voller doordat je er minder mayonaise in stopt en meer vulling.
In mijn salades stop ik natuurlijk mijn zelfgemaakte mayonaise, dan weet je zeker dat daar ook geen suiker in zit.

De eerste salade die ik heb gemaakt is de eiersalade. De ingrediƫnten heb ik altijd al in huis en ik krijg altijd zin om iets te maken, wanneer de winkels al gesloten zijn.

Ingrediƫnten:

4 gekookte eieren
bieslook
peper
zout
mayonaise
kerrie
evt. een beetje mosterd

Bereiding:

Pel de eieren en maakt ze fijn met een vork of snijd ze erg fijn.
Meng de kruiden er doorheen. Voeg beetjes mayonaise toe tot het voor jou de gewenste dikte en vochtigheid heeft. Voeg peper en zout naar smaak toe. 
Eventueel kun je een beetje mosterd toevoegen om het wat pittiger te maken.

Op deze salades kun je diverse varianten maken, zoals met tomaat en pesto.

Heerlijk op een vers gebakken stokbroodje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten