Pagina's

zondag 31 december 2017

Top 10 recepten van 2017

Zo op de rand van het oude en nieuwe jaar is het wel een mooi moment om te kijken naar het succes van mijn blog dit jaar.
Vooral tegen het eind was ik weer druk bezig en zijn er een paar makkelijke, maar lekkere recepten bijgekomen.
Welke recepten worden echter het meest bekeken en gewaardeerd.

Bij deze de top 10.

Nr 1.
Havermoutkoekjes met appel
Het eerste recept wat in mijn ogen echt een succes was.
Ik had al wat uitgeprobeerd, maar zonder suiker leek het maar niet in de buurt van de oude smaken te komen.
Dit recept was zo succesvol dat zelfs mijn man razend enthousiast was. En nog steeds wordt het geregeld opgeslagen via My taste.







Nr 2.
Suikervrije appeltaart
Ik was al zo verwend door de zelfgemaakte appeltaarten van mijn moeder dat ik baalde toen ik maar niet het juiste recept voor een appeltaart zonder suiker kon vinden. Het deeg was hard, smaakloos en leek wel karton. Diverse recepten heb ik geprobeerd, maar het was het totaal niet. Inmiddels had ik ontdekt dat banaan vaak wordt toegevoegd als suikervervanger. Het toevoegen van dit bestanddeel was het geheim. Nu is het een heerlijke appeltaart geworden zonder toegevoegde suiker.




Nr 3.
Mayonaise die niet kan mislukken
Het leek maar niet te lukken. Voortdurend kreeg ik een zeer vloeibare variant en ook de smaak was soms totaal niet wat het moest zijn. Op een gegeven moment zag ik een vorm van dit recept op tv bij een middagprogramma. Ik heb wat dingen aangepast en toegevoegd en nu is het helemaal mijn ding. Mislukken heeft het nooit meer gedaan.










Nr 4.
Quiche met prei en cherrytomaatjes
Een lekkere en makkelijke quiche. Goed te bewaren in de diepvries en eenvoudig aan te passen naar eigen smaak.












Nr 5.
Geroosterde groenten uit de oven
Dit heeft geen uitleg nodig. 
Heerlijk en gezond.














 
Nr 6.
Vanille extract maken
Zelf makkelijk te maken. Geen dure varianten uit de winkel meer nodig en natuurlijk zonder suiker.













Nr 7.
Mini saucijzenbroodjes
Een lekkere snack voor bij de film, feestjes en natuurlijk Oud en Nieuw













 

Nr 8.
Appelmoes
Niets zo lekker als zelfgemaakte appelmoes.















Nr 9.
Guacamole
Een paar ingrediƫnten en je hebt een heerlijke guacamole.
Lekker om te dippen  













 
Nr 10.
Hutspot volgens mijn moeders recept
Een heerlijk winterrecept waar je van kunt blijven eten.
Alleen al door naar de foto te kijken krijg ik zin om het te maken.












Met dit laatste recept zijn we aangekomen aan het eind van de top 10 van 2017.
Ik ben benieuwd hoe mijn top 10 er volgend jaar uitziet.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten