Pagina's

maandag 15 februari 2016

Aardappelgratin

Zojuist een heerlijke vakantie in de Algarve achter de rug. Op het gebied van voeding was die echter wat minder. Ik heb me deze week lekker laten gaan en heb veel suiker binnen gekregen.
Nu we terug zijn is het dus weer terug naar de basis. Voorlopig dus geen geraffineerde suiker.

Tijdens het zoeken op Flipboard naar nieuwe recepten kwam ik een oproep tegen van CelaVita. Ik heb me hiervoor opgegeven en dit betekent dat je 3 keer een pakket met artikelen van CelaVita krijgt. Met deze producten bedenk je een recept en dit stuur je naar CelaVita. Voor mij een nieuwe uitdaging, want tot nu toe heb ik alleen nog maar bestaande recepten gemaakt, eventueel met een kleine aanpassing. Natuurlijk willen ze ook dat je reclame maakt, dus plaats je alles op social media.

Vorige week kwam het eerste pakket aan, toen wij natuurlijk op vakantie waren. Gelukkig hebben wij hele aardige buren, die het pakket voor mij hebben aangepakt en in de koelkast hebben gelegd.
Gisteren heb ik mijn eerste gerecht met de aardappelen gemaakt. Volgens Frans, mijn man, een heerlijke aardappelgratin.

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden.
Deze gratin heb ik gemaakt zonder geraffineerde suiker.
Wil je dit ook, dan is het wel belangrijk om te kijken of de mosterd, zongedroogde tomaatjes en kookroom die je gebruikt zonder suiker is.
In de kookroom van Campina zit geen suiker net als in de Rice cuisine van Alpro.

Aardappelgratin voor 2 personen

  


 IngrediĆ«nten:
 
500 gr voorgekookte aardappelen
1 ui
100 gr geitenkaas
5 zongedroogde tomaten
200 gr kookroom
2 teentjes knoflook
1 tl mosterd
peterselie
basilicum
peper
zout
olie

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Snijd de aardappelen in plakjes, de ui in halve ringen, de zongedroogde tomaten in stukjes en rasp de kaas.
Vet een ovenschaal in en leg een laagje aardappel op de bodem. Leg hierop wat ui, tomaat, peterselie en basilicum.
Blijf dit herhalen. Eindig met een laagje kaas.
Pers de teentjes knoflook uit en meng dit met de kookroom, mosterd, peper en zout.
Giet dit over de aardappelen.
Zet de ovenschaal 30 tot 40 min in een voorverwarmde oven op 180 graden.
Lekker met een frisse salade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten